mindprisoner.blogg.se

En blogg om retorik,filosofi och psykologi. Allt ifrån tankar om varför folk är fientliga mot tiggare, hur man på bästa sätt står upp för de svaga till hur sverigedemokraterna kom till makten med bibeln

Om sinnesro

sinnesro bönen lyder: 
 
ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra
 
ge mig mod att förändra det jag kan
 
och förstånd att inse skillnaden. 
 
....och ibland är det svårt. Jag hade en person som sårade mig. Jag uttryckte att jag blev sårad av det den gjorde. Men personen fortsatte göra samma sak om och om igen. 
Där någonstans fick jag inse att jag behövde sinnesro att Acceptera att jag inte kunde ändra honom. Att jag gjort det jag kan- uttryckt mina kännslor.
Och så fick jag samla Mod att göra det enda vettiga som fanns kvar- nämligen att säga hejdå, eftersom relationen fick mig att må dåligt.
Men det tog lång tid att se skillnaden .
och att inse att modet INTE var att "vara stark genom att hålla ut"....det var ingen enkel match. 
så ut och jobba- ut och gör skillnad mellan acceptans och mod! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: