mindprisoner.blogg.se

En blogg om retorik,filosofi och psykologi. Allt ifrån tankar om varför folk är fientliga mot tiggare, hur man på bästa sätt står upp för de svaga till hur sverigedemokraterna kom till makten med bibeln

2 x jag

Att utvecklas är läskigt. 

Jag har funderar på varför det är det. För hur kan att utvecklas/förbättras/lyckas lyckas vara något läskigt? 

Men det är rätt logiskt vid närmre eftertanke. 

jag som jag är idag kan inte se mig själv klara av vad som kommer förväntas av mig i framtiden- för den jag är idag har inte gjort den resan jag om 3 år har.

Alltså har jag idag inte den kompetens och erfarenhet som krävs för att vara där jag kommer vara om 3 år. 

Men jag om 3 år har det. Jag om 3 år har skaffat den kompetensen. 


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: