mindprisoner.blogg.se

En blogg om retorik,filosofi och psykologi. Allt ifrån tankar om varför folk är fientliga mot tiggare, hur man på bästa sätt står upp för de svaga till hur sverigedemokraterna kom till makten med bibeln

vara snäll mot sig själv=lätt ?

Jag hör ofta folk ge mig rådet att vara snällare mot mig själv och jobba på mitt självförtroende och självbild.
Och det låter ju logiskt och allt när man tänker på det. 
Men sen börjar jag fundera på hur jag ska vara det.
Och ibland glömmer jag hur enkelt man kan göra det för sig. 
Ibland handlar det om att påminna sig själv om vilka sidor man har som man är stolt över. 
Och det räcker! Ibland behöver man inte gräva i det eller göra något komplicerat av det. 
Jag tycker att jag är tålmodig, lösningsorienterad och empatisk/strävar alltid mot att förstå.
Och så är det bara. Inget mer med det
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: