mindprisoner.blogg.se

En blogg om retorik,filosofi och psykologi. Allt ifrån tankar om varför folk är fientliga mot tiggare, hur man på bästa sätt står upp för de svaga till hur sverigedemokraterna kom till makten med bibeln

Embrace the defferences

Alla har väl någon gång vart i diskussion med någon och försökt övertyga personen. 
Frustrationen är ett faktum när man inte lyckas.

Det finns dock ett problem med att anse att alla borde tycka som man själv. 

Ärligt talat skulle jag bli orolig den dagen folk helt okritiskt nickar och ler så fort jag säger något. 
Det kan bara betyda en rad olika saker: 
1- folk vågar inte säga emot mig (vilket dom BORDE! jag kan hantera irritationen). 
2- dom är hypnotiserade
3- dom tänker likadant som jag. 

Att vi skulle tänka likadant skulle innebära att människans hjärna har slutat utvecklas och alla har hamnat på samma intelligensnivå. 
"Men om alla har HÖG iq då? hur kan det vara dåligt". 
För att det skulle fortfarande innebära att vår utveckling är stoppad. 
Utveckling har skett av att folk är olika och kompletterar varandra. Det är så vi har tagit oss fram. 
Tänk på senaste gången du var ute på restaurang. 
För att hela maskineriet i en restaurang ska fungera behövs både servitriser och kockar bland annat. 
Men sedan är det också folk som sitter administrativt och får ekonomin att gå runt. 
Ni förstår grejjen. 


emrcace the differenses!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: