mindprisoner.blogg.se

En blogg om retorik,filosofi och psykologi. Allt ifrån tankar om varför folk är fientliga mot tiggare, hur man på bästa sätt står upp för de svaga till hur sverigedemokraterna kom till makten med bibeln

Varför kan mat hjälpa depression?

När vi äter viss mat bildas beta amyloid. Det är en slaggprodukt som rensas under natten när vi sover. 
Viss mat (kolhydrater och socker) bildar mer av detta. 
Vad händer när detta ej får rensas? 
Det har ingenstans att ta vägen- och bildar plack i hjänan. 
Det innebär att olika nervceller i hjärnan ej kan kommunicera, eftersom signaltrådarna mellan nervcellerna är fulla med plack (om någon vill ha en av förklaringarna till varför man upplever en känsla av att ha en "foggy brain" vid depression). 
Det är bara under en viss del av din sömn som denna reningsprocessen sker. Så även om du sover 7-8h (vilket är normalt), är detta kanske fortfarande inte tillräckligt om du stoppat i dig massor av mat under dagen som bildar beta amyloid. 
Men räds ej! Det finns massor av mat att äta ändå! 
Ta paleo som exempel som är en kost full med bra fetter som hjärnan själv faktiskt består av! (Du äter protein för att bygga muskler eftersom muskler består av protein- så varför inte bygga på hjärnan?) 

Jag är en person som bildar mina åsikter på fakta och att jag själv förstår. Jag tar t.ex alltså inte bara en läkares påstående- utan vill själv förstå. 

Jag tycker INTE att alla får äta vad dom vill och får se ut hur dom vill. 
Folk mår inte bra av det- så då är det inte en bra grej. Därför tycker jag att PK samhället också är rent av farligt. 
Och folk undrar varför statistiken av psykisk ohälsa ser ut som den gör...
No wonder....


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: