mindprisoner.blogg.se

En blogg om retorik,filosofi och psykologi. Allt ifrån tankar om varför folk är fientliga mot tiggare, hur man på bästa sätt står upp för de svaga till hur sverigedemokraterna kom till makten med bibeln

Att vara en toalett

Idag på min promenad hem från jobbet fick jag upp en bild i huvudet. 
Det var en bild av en guldig toalett. 
Jag tänkte direkt "en guldig toalett....det finns något symboliskt här....men vad?"
Så jag lät tankarna vandra. 
Vad är en toalett? 
Det är något man skiter i....ok
Och varför just guldig?
Guld är tilltalande. Det är skinande. 
Ja...så då fortsatte jag fundera. 
Till slut dök en mening upp i huvudet: 
"If you don't want people to shit on you- don't be a cosy toilet". 
Och då kom jag att tänka på att det kanske är mer så man ska tänka. 
Om man har svårt att "stå på sig" i brist på självförtroende kanske man kan tänka mer att det handlar om att inte vara en mysig toalett för andra att skita på.


If you don't want people to shit on you- don't be a cosy toilet


OBS! 
Vad som är en mysig toalett kan variera från person till person- så utgå alltid ifrån den personen som du inte vill vara en toalett för!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: