mindprisoner.blogg.se

En blogg om retorik,filosofi och psykologi. Allt ifrån tankar om varför folk är fientliga mot tiggare, hur man på bästa sätt står upp för de svaga till hur sverigedemokraterna kom till makten med bibeln

Djupa aborttankar

 
Här är reflekterande text jag skrev efter att jag vart i debatt om för/mot aborträtt (med förstårlse att det finns många sätt att se på frågan och att det är komplicerat.). 

"Det känns som att vissa vill att en punkt i FNs konvention av männskliga rättigheter ska vara att få bestämma om jag skulle fått leva eller inte. 
Om min biologiska mor haft möjligheten- hade hon gjort abort istället för att adoptera bort mig? 
Känns som att jag likt Harry Potter klarat mig undan döden. Döden har varit mig nära. Men det gör också att jag förstått att livet jag blivit välsignad med måste levas fullt ut. Allt ska kännas. Till fullo. 
Glädje
Avsky
Sorg
Ilska 
Kärlek
Ty detta är förnimmelserna livet består av" 



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: